keskiviikko 18. maaliskuuta 2009

03-(04.) 07.98 (Virpi-ilta - > Bruckner 2: Jochum

1. Mä aion esittää sulle maailman, jossa on vain yksi vaihtoehto.
2. Ja juuri nyt minulle tuli vastustamaton halu suudella sinua.
3. Ajattelin, että vuonna 2002 passi menee vanhaksi,
voisin muuttaa nimeni (Manki Marko Mikael)
ja mennä naimisiin Virpin kanssa
jos mummo on kuollut.
4. Juuri nyt tunnen hänen sulavan sylissäni
Juuri nyt.
Tiedän, miltä se tuntuisi, vaikken tunnekaan.
5. Illan anti on hyvä: viisi lausetta!
6. Pitäisi tehdä, edes sanoa, eikä vain kirjoittaa.
7. Ei ihmisen pidä herätä. Eikä hävetä.
8. Mitä minä sinulta odotan. Uskallusta. Heittäytyä.
9. Kiipeät puuhun.
Heittäydyt sohvalle.
Et kuitenkaan uskalla heittäytyä.
10. Sinä elät hetkessä.
Minä en elä hetkessä.
Koska minä en elä hetkessä,
luulisin että sinä et elä hetkessä.
Luulisin että sinä pysäytit ajan.
11. Luulen ettet tiedä
mitä päättäväisyys ja kärsivällisyys on.
Ja luulen myös että luulet minun sekoittavan
ne itsepäiseen typeryyteen.
12. Mies on lukossa.
Millaisen avaimen mies tarvitsisi?
13. Tuijottaisin sinua läpi yön.
Minulla on skoliosis.
13b. Sitten kun lopetan tuijottamisen,
lupaan mennä viereiseen sänkyyn.
14. Kuulet kaiken monona.
Se on upeaa koska minulla on paljon vanhoja äänitteitä.
15. Heti kun sanoi “morkkis”
puin villapaidan päälleni.
16. Kirjailija tulee vain eletystä elämästä.
Pettymyksistä, täyttymyksistä.
17. Tuntuu että poskeni ovat palaneet.
Ja että käteni ovat palaneet.
18. Välillä pitää sulkea silmät.
Etten luulisi eläväni todellista elämää.
19. Me heiluttiin
koko ajan siinä rajalla
lähteäkö vai jäädä.
Ja minä lähdin.
20. Voittajana on helppo olla.
Häviämisen kestää vain tosi mies.
21. Törmäsin virtsan hajuun
Kaivokadulla.
Elämä muistutti itsestään.
22. Elämiä, eläimiä.
Me olemme eläimiä
toisillemme.
23. Koska olin
mies, lähdin.
Mutta jos olisin ollut mies,
olisin jäänyt.
24. Mies katsoo jalkapalloa.
Mutta tosi mies jättää katsomatta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti