keskiviikko 18. maaliskuuta 2009

Sos.pol.asia

Olen Ruotsin kuninkaan tytär.
Nimeni on Liselotte Bernadotte.
Minulla on ongelma - olen siis olemassa.
Vaimoni on kuollut -
vai oliko se mieheni -
äsch - en nyt muista.
Minulla on B-kupit koska olen mies.
Haisen.
Olen sosialisti.
Ruumiini ruokitaan.
Ruumiini puetaan.
Paperini luetaan.
Minua tuetaan
rahallisesti ja muutenkin.
Minunlaisiani ja maajusseja tuetaan tässä maassa eniten -
siis olemme tämän maan suurimmat hylkiöt.
Meitä on paljon, meillä on valtaa
Me olemme valtiolle tärkeämpiä kuin kunnon ihmiset.
Minäkin edistän yksityisyritteliäisyyttä:
olutpanimoja ja viinavapriikeja.
Ruumiini haudataan.
Minua, aikuista ihmistä holhotaan.
Kehdosta hautaan.
Se on mukavaa.
Hyi.

Runo on kirjoitettu syksyllä 1990, liberalismin koittaessa ovella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti